Rivayet kültürü insanları gerçeklerden uzak tutar, insanların Kuran’ı anlamasını engeller ve dinin özünden uzaklaşmaya sebep olur. Allah’ın kesin doğru olarak bildirdiği Kuran varken tarihin karanlıklarından gelen uydurma ve rivayetlere uymak ve hatta Kuran’a muhalif de olsa bunları tercih etmek bir Müslümana yakışmaz.
İslam’ı yaşayabilmek için her ibadet yöntemi ve hükümler Kuran’dadır. Bir konunun İslami olup olmadığını anlamak için İslam’ın tek hüküm kaynağı olan Kuran’a bakmamız gerekir.
Kesin gerçek olarak bilinen bir çok konunun aslında dinde olup olmadığı ve Allah’ın bunu teşri kılıp kılmadığını ancak o konuyu Kuran’a arz edersek anlarız, bu yöntemle İslam adına işlenen bir çok uygulamanın ve hükmün aslında Kuran kaynaklı olmadığı dolayısıyla da İslami olmadığını da bilebiliriz. Kuran’da Allah Kendi sıfatlarını ayetlerle bildirmiştir, Rabbimiz Esma-ül Hüsna olarak bildirdiği En Güzel İsimlerini de ayetlerinde bildirmiştir. Günlük kullanımlardaki yanılgılardan biri de Rabbimizin bu sıfatlarından biri olan “Allahu Ekber” terimidir.
Allahu Ekber, Rabbimizi anmak için Müslümanların kullandığı güzel bir anma ve ululama tesbihatıdır, ancak Rabbimiz Kuran’da bu şekli ile kullanmaz, Kuran’da Allahu Kebir olarak bildirilir, Allahu Kebir sıfatı, “kendisinden daha büyük ve ulu bulunmayan” anlamında en efdal bir tamlamadır ve Rabbimizin bize Kuran’da öğrettiği ululama ve tesbihtir. Bizler de Kuran’daki bu şekli ile kullanmalı ve Rabbimizi bu şekilde anmalıyız...
www.YanlisBilinenGercekler .com
İslam’ı yaşayabilmek için her ibadet yöntemi ve hükümler Kuran’dadır. Bir konunun İslami olup olmadığını anlamak için İslam’ın tek hüküm kaynağı olan Kuran’a bakmamız gerekir.
Kesin gerçek olarak bilinen bir çok konunun aslında dinde olup olmadığı ve Allah’ın bunu teşri kılıp kılmadığını ancak o konuyu Kuran’a arz edersek anlarız, bu yöntemle İslam adına işlenen bir çok uygulamanın ve hükmün aslında Kuran kaynaklı olmadığı dolayısıyla da İslami olmadığını da bilebiliriz. Kuran’da Allah Kendi sıfatlarını ayetlerle bildirmiştir, Rabbimiz Esma-ül Hüsna olarak bildirdiği En Güzel İsimlerini de ayetlerinde bildirmiştir. Günlük kullanımlardaki yanılgılardan biri de Rabbimizin bu sıfatlarından biri olan “Allahu Ekber” terimidir.
Allahu Ekber, Rabbimizi anmak için Müslümanların kullandığı güzel bir anma ve ululama tesbihatıdır, ancak Rabbimiz Kuran’da bu şekli ile kullanmaz, Kuran’da Allahu Kebir olarak bildirilir, Allahu Kebir sıfatı, “kendisinden daha büyük ve ulu bulunmayan” anlamında en efdal bir tamlamadır ve Rabbimizin bize Kuran’da öğrettiği ululama ve tesbihtir. Bizler de Kuran’daki bu şekli ile kullanmalı ve Rabbimizi bu şekilde anmalıyız...
www.YanlisBilinenGercekler
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil"ekber" kelimesi ve benzerlerine Arapçada ismi dafdil diyorlar. ekber kebirin ismi dafdili oluyor. Temel kural aynı türdeş veya benzer "en az iki şey" gerekiyor ismi dafdil için. büyük, daha büyük, güzel daha güzel, iyi daha iyi gibi. esmaül hüsnada sıfatın Allah'ın sıfatı olabilmesi için başında "El" takıı El-Rahman El-Rahim El-Kebir... gibi. Yani El takısı o sıfatta eşsizliği ve benzersizliği ifade etmekte. "ekber" ismi tafdili Kur-an'da 22 ayette 24 kez geçiyor ancak hiç birinde bırakın Allah hakkında kullanmayı ima bile edilmiyor. Çünkü büyüklük sıfatı/ismi tam olarak 99 isminden biri olan El-Kebir dir. Çünkü Allahın benzeri veya eşi kıyaslayacak bir şey yok ki Allah için bir ismi tafdil kullanalım. Yani Allah için "Allahu-Ekber" kesinlikle kullanılmamalı. Hem de 99 ismi bir kenerda dururken.
YanıtlaSilBir de Azab-el ekber var, Gaşiye ve Secde surelerinde
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil